Arno Saar
(1953-2022)
Pärast keskkooli lõpetamist tegi Arno Saar juhutöid, kuni sai tööle Tallinnfilmi operaatori assistendina. See viis ta fotograafia juurde. Hiljem töötas Saar kuni pensionilejäämiseni fotograafina erinevates ajalehtede ja ajakirjade juures (Sirp, Kunst, Õhtuleht). Ta on enim hinnatud oma tohutu panuse eest Eesti punkarite, muusikute ja kunstnike jäädvustamisel. Punkarite pildistamine oli seotud paljude nõukogude ühiskonnas kehtestatud keeldudega. Glavlit ja KGB keelasid või kontrollisid kogu loomesektorit (muusikat, kirjandust, aga ka elustiil). Lisaks keelatud maailma jäädvustamisele paelus Saart punkarite erakordne välimus ja riietus, mis oli visuaalselt intrigeeriv. Saarel ei õnnestunud alati korrakaitsjate eest oma fotosid siiski päästa. Näiteks viidi ta mitmel korral KGB-sse ülekuulamisele ja paljud fotod konfiskeeriti või valgustati läbi. Võimud ei tahtnud, et need fotod eksisteeriks, kuid Arno Saar mõistis, kui oluline on punkarite subkultuuri Eestis jäädvustada, kasvõi lihtsalt kroonika eesmärgil. Arno Saar: "Pole fotosid, pole nähtust. Ilma fotodeta oleks olnud võimalik ajalugu moonutada”.